czwartek, 8 listopada 2018

Ryż z jabłkami




Ryż z jabłkiem, to smak z dzieciństwa. Teraz często przygotowuję go mojej rodzinie, która go uwielbia. Może, to być dodatek jako drugie danie obiadowe lub zupełnie odrębny posiłek czy deser.

Składniki:

3 woreczki ryżu ( 300g)
5,5 szklanki mleka
2 płaskie łyżki cukru, sól do smaku
4-5 jabłek
cynamon
2-3 łyżki masła
Opcjonalnie pół szklanki śmietanki  12-18%

Przygotowanie:

Na wolnym ogniu ugotowałam do miękkości ryż na mleku z dodatkiem cukru i niewielkiej ilości soli.
Po ugotowaniu garnek z ryżem zawinęłam w kocyk na godzinkę aby ładnie doszedł    ( sposób mojej babci).
W między czasie starłam obrane ze skórki jabłka na tarce a naczynie do zapiekania wysmarowałam masłem. Przygotowany ryż ( jeśli zrobił się bardzo zwarty dolewam do niego gorącej śmietanki aby go rozluźnić ) 2/3 ryżu ułożyłam w naczyniu na to jabłka, lekko posypałam cynamonem na to reszta ryżu, który posmarowałam lekko masłem, posypałam cukrem i cynamonem . 
Zapiekam 20 minut w nagrzanym piekarniku do 180 stopni




2 komentarze: