wtorek, 12 lutego 2019

Marchewkowy torcik


Pyszne, wilgotne ciasto pachnące cynamonem, którym częstowałam moich urodzinowych gości 


Składniki:


1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru
1 szklanka oleju
4 jajka
1 szklanka ( 250ml) tartej marchewki z lekką górką (około 3 szt średniej wielkości)
100 g migdałów w płatkach
2 łyżki z górką wiórki kokosowe
3 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżeczki cukru waniliowego
1 łyżeczka soli
4 łyżeczki cynamonu

Przygotowanie:

Marchewkę zetrzeć na małych oczkach jarzynowych.
Suche składniki wsypać do misy miksera, dodać olej i zacząć miksować dodając kolejno jajka. Na koniec dodać startą marchewkę, wiórki kokosowe oraz nieco pokruszone płatki migdałowe. Dokładnie wymieszać łyżką.
Ciasto przełożyć do tortownicy wielkość 23-24cm średnicy.
Piec 50 minut w 170stopniach we wcześniej nagrzanym piekarniku.
Upieczone ciasto przekroić na blaty i już wystudzone przełożyć masą śmietanową.
U mnie ciasto urosło z górką więc górną część pokruszyłam ozdabiając ciasto.

Masa przygotowanie :

250g serka mascarpone
100ml śmietanki kremówki 30-36%
2 łyżeczki cukru waniliowego

Składniki zmiksować razem na gładką masę, którą przełożyć wystudzone ciasto.





3 komentarze:

  1. Napewno spróbuje ale mam pytanko nie dodajesz Gosiu ani proszku do pieczenia ani sody?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo trafne spostrzeżenie. Moje niedopatrzenie zapomniałam o nim całkowicie, ale już uzupełniłam przepis. Dziękuję i pozdrawiam

      Usuń
  2. Podobają mi się takie torciki super

    OdpowiedzUsuń