wtorek, 30 czerwca 2020

Babka gotowana

 Już od jakiegoś czasu zanosiłam się z zamiarem upieczenia a właściwie ugotowania tej babki. Wreszcie zakupiłam odpowiednią formę i jest.
Babka gotowana, to świetna alternatywa dla osób, które z jakiegoś powodu nie posiadają piekarnika.
Puszysta, wilgotna i aromatyczna. To babka, która już na stałe zagości w moim słodki menu.

Składniki

250g masła lub margaryny do pieczenia
6 jaj (osobno żółtka i białka)
1 szklanka cukru
0,5szklanki mąka pszenna tortowa
0,5 szklanki mąka krupczatka
1szklanka mąka ziemniaczana
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki mleka
1 cukier waniliowy ze skórką cytrynową

Przygotowanie:

W misie miksera utrzeć masło z cukrami oraz żółtkami.
Następnie dodać mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia oraz mleko.
Białka ubić na sztywno, dodać do masy i wszystko razem dokładnie wymieszać łyżką.
Ciasto przełożyć do wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą formy. Zamknąć ją i zanurzyć we wrzącej wodzie do ¾  wysokości.
Gotować  pod przykryciem na wolnym ogniu 1h i 20 minut

Podpowiedź: napełnioną formę obciążyć od góry aby stała stabilnie w garnku Wysokość foremki 17cm




9 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi sie przepis,jednak gdzie taka forme kupic mozna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście kupiłam swoją formę na internecie, na allegro ale moja mama kupiła w sklepie z garnkami, formami do pieczenia. Czasami bywają w marketach. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. A jakiej wielkości jest ta forma? Bo są tzw. duże i małe...
    Pozdrawiam serdecznie. 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tą wyższą 17cm wysokości https://allegro.pl/oferta/form-garnek-pokryw-gotowania-gotowanej-babki-duza-8002643523

      Usuń
  3. Witam, a przepis na polewę czekoladową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polewa czekoladowa (miękka):
      100 ml śmietany kremówki 30-36%
      100 g gorzkiej, mlecznej czekolady
      Śmietanę kremówkę podgrzać w małym garnuszku. Zdjąć z palnika, dodać posiekaną czekoladę, odstawić na 2 minuty. Po tym czasie wymieszać, do roztopienia czekolady i otrzymania gładkiej polewy, gotowe :) pozdrawiam

      Usuń
  4. Super piękna babka zapraszam na bloghttps://mojewyroby.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń