wtorek, 9 kwietnia 2019

Zupa porowa z charakterem



Mama obdarowała mnie większą ilością pora i aby się nie zmarnował, część pokroiłam na porcje do warzywnych zup czy rosołu, surówek a z części ugotowałam zupę porową.
Ale nie taką zwyczajną ale taką z charakterem,  pastą curry i mleczkiem kokosowym.  Smakowała bardzo dobrze

Składniki :

4 sztuki  białej części pora
165ml mleczka kokosowego u mnie Blue Dragon
100-150ml śmietanki kremówki
2 serki topione typu bloczek o smaku śmietankowym
2 łyżeczki zielonej pasty curry
2 łyżki masła klarowanego
Pęczek szczypiorku
Biały pieprz, sól do smaku

Dodatkowo na bulion:

1 podwójny filet z kurczaka z kością i skórą
Włoszczyzna jak do rosołu
Kilka kulek ziela angielskiego i liści laurowych
Sól, pieprz

Przygotowanie:

Wcześniej ugotować bulion około 2 litry.
Por przeciąć wzdłuż i dokładnie wypłukać. Najczęściej w jego wnętrzu znajduje się dużo piasku, który później może nam chrzęścić w zębach.
Pokroić go w cienkie plasterki i dusić na maśle do momentu aż zrobi się szklisty dodać pastę curry następnie podlać bulionem około 1,5litra. 
Oczywiście ostrość zupy można dowolnie modyfikować, moja wyszła dość pikantna ale taką lubimy.
Do wywaru z pora dodać serek topiony i pozwolić mu się ładnie rozpuścić do tego drobno pokrojony szczypiorek. 
Chwilę gotować kolejno dodać mleczko kokosowe, na koniec gdy serek ładnie się rozpuści a por będzie miękki wtarłam 2-3 kawałki marchewki z wcześniej ugotowanego bulionu.
Może nie szczególnie do smaku ale bardzo ładnie prezentuje się w zupie. 
Wcześniej ugotowany filet z kurczaka pokroić w kostkę i dodać do zupy, przyprawić solą i pieprzem, jeśli to konieczne oraz na koniec dodać śmietankę.
Zupę można podać w towarzystwie makaronu ryżowego lub ryżu jaśminowego.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz