środa, 22 lutego 2017

Jabłecznik




Ciasto

2 szklanki mąki krupczatki
1/2 szklanki oleju
6 jaj
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
kilka kropel aromatu waniliowego

dodatkowo:

1 litrowy słoik prażonych jabłek lub tak jak u mnie przesmażone tarte jabłka, które zaprawiałam w słoiczki na jesień.
Można również przesmażyć na bieżąco 1,5kg jabłek najlepiej kwaskowych z odrobiną cukru i łyżką masła + 3 łyżki kaszki manny. 
Opcjonalnie 2 łyżeczki cynamonu

Przygotowanie:

Białka ubić z cukrem na gęstą pianę, dodając żółtka. Dalej kolejno dodać olej, aromat oraz mąkę przesianą wraz z proszkiem do pieczenia. Całość delikatnie wymieszać do gładkiego połączenia składników. Połowę ciasta przełożyć do wyłożonej papierem do pieczenia( tylko dno) formy.
Podpiec przez około 15 minut w 170stpniach do lekkiego zezłocenia ciasta.
Na podpieczone ciasto wyłożyć uprażone i wystudzone jabłka.
 Na warstwie jabłkowej rozsmarować resztę ciasta.
Wstawić do piekarnika piec kolejne 30 minut w 170stopniach.
Przestudzone ciasto posypać cukrem pudrem lub polukrować.
Wymiary mojej formy 21x31 z otwieranym bokiem






źródło inspiracji: Kulinarna Wiola

15 komentarzy:

  1. Wyglada wspaniale i napewno jest b.dobre Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja bardzo dziękuję za miłe słowa, pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Uwielbiam wszystkie szarlotki, takiej jeszcze nie piekłam ciekawe jak mi wyjdzie:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wstawia pani na nagrzany piekarnik ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wygląda i napewno bardzo smaczne.Mogę prosić o dokładny przepis na ten lukier bo widać że jest taki fajny plastyczny, mi zawsze pęka i kruszy się. Z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio robiłam lukier i odmierzałam proporcje :) Tak więc na 1 szklankę cukru pudru przypada 4,5-5łyżek soku z cytryny lub gorącej wody.Musimy jednak kontrolować gęstość.

      Usuń
  5. Szczerze, to nie mam dokładnych proporcji zawsze robię na tzw. oko. sypię cukier puder i albo dolewam gorąca wodę małymi porcjami do konsystencji gęstej śmietany lub sok z cytryny. Cukier musi być dokładnie utarty.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie niestety zrobił się zakalec na dole i nie wiem dlaczego :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Można przypuszczać, że jeśli ciasto było podpieczone wcześniej to w takim razie jabłka miały zbyt dużo soku i dlatego powstał zakalec. Choć muszę przyznać, że mi nigdy sie nie przydarzył.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od razu wyłożylam jabłka cieple

      Usuń
  8. Dlaczego wyszedł mi zakalec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę ciężko powiedzieć. Zawsze układam wystudzone lub zimne jabłka ze słoiczka nigdy nie miałam problemu z tym ciastem.

      Usuń
  9. Polecam. Robiłam jabłecznik z tego przepisu już kilka razy. Zawsze wychodził genialnie.

    OdpowiedzUsuń