wtorek, 21 lutego 2017

Malinowa chmurka z chrupiącą bezą




Kruche ciasto z owocami w połączeniu ze śmietaną i chrupiącą bezą, to ciasto numer jeden w mojej rodzinie. Gdy spróbujecie to ciasto na pewno skradnie Wasze serca/żołądki :)
  

Składniki na kruche ciasto:

3 żółtka ( białka wykorzystamy do bezy)
1 ½ szklanki mąki pszennej
½ szklanki cukru pudru
2 łyżeczki cukru waniliowego
100g masła
płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Przygotowanie:

Wszystkie składniki zagnieść ręcznie. Uformować kulkę, owinąć w folię spożywczą lub woreczek i schłodzić w lodówce około godziny.
W między czasie nagrzać piekarnik 190stopni. Ciasto rozwałkować i przełożyć do wysmarowanej masłem i wyłożonej papierem do pieczenia formy u mnie 21x31cm z otwieranym rantem, ponakłuwać ciasto widelcem i podpiec na złoty kolor około 15 minut.
Wystudzić.

Warstwy owocowa:

3 malinowe galaretki
500-600g malin u mnie mrożone ( nie rozmrażane wcześniej)
3,5 szklanki wody

Przygotowanie:

Galaretki rozpuścić w 3,5 szklanki wrzącej wody.
Wystudzić, wsypać zamrożone maliny, wymieszać i tężejącą galaretkę równo wylać na wypieczone kruche ciasto. Schłodzić.

Warstwa śmietanowa:

500ml śmietany kremówki 36%
250 g serka mascarpone
1 śmietan-fix
3 łyżki cukru pudru
2 łyżeczki cukru waniliowego

Podane składniki ubić na gęsty krem, wyłożyć na stężonej już galaretce.

Beza na górną warstwę:

3 białka
¾ szklanki cukru
3 łyżeczki maki ziemniaczanej
50g płatków migdałowych

Przygotowanie:

Białka ubijać z cukrem do powstania gęstej piany. Pod koniec ubijania dodać mąkę ziemniaczaną.
Formę o takich samych wymiarach jak ciasto kruche wysmarować masłem wyłożyć papierem do pieczenia na nim rozsmarować pianę z białek i posypać płatkami migdałowymi.

Bezę suszyć około godziny w 120 stopniach do chrupkości i lekkiego spękania. Jeśli, to konieczne wydłużyć czas pieczenia.

Wystudzoną bezę wyłożyć na masę śmietanową i ponownie schłodzić.






Źródło inspiracji: Moje wypieki

31 komentarzy:

  1. Oj tak, robiłam... Obłędnie pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam,pyszne jest!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepyszne ciasto ja robię w wersji z truskawkami , polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napewno równie smaczne, wypróbuję. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Jak przekładacie bezę na ciasto?
    Zawsze mam z tym problem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam problemu z bezą. Ale mam taki mały trik. Piekę bezę na odwrocie blachy takiej samej wielkości jak pieczone ciasto. Smaruję masłem , nakładam papier i na nim rozsmarowuję bezę. Po upieczeniu zsuwam ją z papieru :) Mam nadzieję, że pomogłam :) Miłego dnia :)

      Usuń
  5. witam mi beza nie za bardzo wyszła...ale pomyślałam podumałam i położyłam ją na nie całkiem zastygniętą galaretkę,przykryłam warstwą śmietanową na koniec polałam stróżką gorzkiej czekolady na wierzch wygląda imponująco! a jak smakuje...świetny przepis nawet jak przy nim nieco pomajstrowałam.Dziękuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że po mimo lekkiej modyfikacji ciasto smakowało. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. U mnie również będzie na święta. Rodzina uwielbia. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Na jaka blache przepis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak podałam w przepisie piekłam na blasze z otwieranym rantem 21x31, pozdrawiam

      Usuń
  8. Mam pytanie, ciasto jest lepsze w ten sam dzień czy na następny od zrobienia?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że dnia następnego, chociaż beza najlepsza tego samego dnia :)

      Usuń
  9. Na Moje Wypieki jest jeszcze Bananowa chmurka - równie pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  10. obłędnie pyszne....polecam...)))))

    OdpowiedzUsuń
  11. Wlasnie upieklam.Niebo w gebie.Goraco polecam.Bardzo dziekuje za ten wspanialy przepis i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ciasto smakowało. Pozdrawiam serdecznie i życzę kolejnych udanych pysznych wypieków :)

      Usuń
  12. Ciasto wygląda cudownie i pewnie tak smakuje. Ile minut trzeba trzymać spód w piekarniku?

    OdpowiedzUsuń
  13. Jest super! Zrobiłam i z pewnością nie ostatni raz. Pychotka 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że sie udało i smakowało :) Szkoda, że nie zostawiacie chociaż swojego imienia pozostając anonimową osobą. Byłoby mi bardzo miło zwracać się po imieniu :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. Ciasto rewelacja. Wyszło pyszne. Od teraz moje ulubione 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  15. Ja zrobiłam dzisiaj i wygląda obłędnie. Mam nadzieję że tak samo smakuje i już się nie mogę doczekać aby skosztować tego cuda😋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że się udało a jak smak? mam nadzieje, że się nie zawiodłaś :) Kolejnym razem poproszę o zdjęcie umieszczę je w albumie :) Pozdrawiam słonecznie

      Usuń
  16. Wszystko super , tylko ta brytfanna stanowczo za mała Pani Małgosiu. Jestem właśnie w trakcie robienia tego ciasta , wylałam własnie galaretkę i mało miejsca zostało na śmietanę. Pozdrawiam ....... Ela ......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze piekę w tej formie i nigdy nie miałam problemu z warstwami. Szczerze powiem, że jestem zaskoczona :)

      Usuń
  17. Pyszne ciacho.Dziekuje za przepis.

    OdpowiedzUsuń