czwartek, 16 lutego 2017

Kluseczki Gnocchi





Kluseczki gnocchi, to super odmiana od tradycyjnych kopytek. Idealne do wszelkich sosów, do szpinaku, pesto czy podawane z tartym parmezanem. Wbrew pozorom nie są trudne do przygotowania. Do ich wykonania użyłam specjalnej foremki, którą ostatnio zakupiłam w Tescoma

Składniki:

600g ugotowanych ziemniaków
80g maki pszennej, choć dokładna ilość zależy też od gatunku ziemniaków
1 jajko
Szczypta soli
W oryginalnym przepisie dodatkowo 30g drobno tartego parmezanu. Ja przygotowałam kluski bez dodatku sera.

Przygotowanie:

Ugotowane wcześniej ziemniaki, przecisnąć przez praskę do ziemniaków. Następnie dodać mąkę, jajko oraz sól. Wyrobić gładkie ciasto.
Na posypanej mąką stolnicy przygotować wałeczki o średnicy około 1 cm. Wałeczki pokroić na równe kawałeczki o długości około 2cm. Kawałki ciasta delikatnie docisnąć do prążkowanej powierzchni formy i szybkim ruchem przesunąć w dół tworząc kluseczkę.
Gotować w posolonej wodzie do wypłynięcia. Porcja na ok. 4 osoby Kluseczki podałam z sosem pieczarkowym.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz