sobota, 29 lipca 2017

Ptysie ze śmietaną




Wczoraj świętowaliśmy imieniny młodszego syna.
A wiadomo w domu same łasuchy uwielbiające wszystko co słodkie.
Tym razem padło na ptysie. Dawno ich nie jadłam i z przyjemnością wstałam raniutko i je przygotowałam do imieninowej herbatki.

Składniki ciasta:

1 szklanka wody/ 250ml
125g masła
200g mąki pszennej
5 jajek

Wykonanie:

Masło oraz wodę zagotować w garneczku, zmniejszyć nieco płomień, wsypać mąkę i całość energicznie mieszać do połączenia składników i aż ciasto będzie ładnie odchodzić od brzegów. Zdjąć z kuchenki i wystudzić. Po tym czasie wbijać kolejno jajka za każdym razem miksując. Ciasto powinno być gładkie i nie powinno mieć grudek.

Przygotowane ciasto przełożyć do worka cukierniczego z końcówką ozdobną, wyciskać na blaszkę wyłożoną papierem nie za duże kółeczka. Z porcji wychodzi 12-15 sztuk.
Piec w 200stopniach przez 10 minut następnie 15-18 minut w 170stopniach, na złoty kolor. Ważne aby nie otwierać piekarnika w czasie pieczenia.
Po wystudzeniu przekroić każdego ptysia i przełożyć ulubionym kremem bądź śmietaną.
U mnie tym razem śmietana 36% ubita (300ml) + serek mascarpone 400g + 2łyżki cukru pudru. Dla nieco zmiany smaku dodałam do śmietany dodatkowo 2 łyżeczki domowego syropu malinowego. Tak przygotowaną śmietaną przekładałam nasze ptysie.

Jeśli ptysie miałyby postać nieco dłużej niż być zjedzone od razu proponuję dodać do masy śmietanowej śmietan-fix, który nieco bardziej usztywni masę. My zajadaliśmy na bieżąco więc nie było takiej potrzeby.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz