wtorek, 31 maja 2016

Bułeczki z dziurką czyli bajgle


Moja rodzina uwielbia domowe pieczywo więc dzisiaj zapraszam na pyszne bułeczki z dziurką czyli bajgle. Są nieco pracochłonne ale smak jest dla nas pełną rekompensatą za czas spędzony przy przygotowaniach. Sprężyste i puszyste wnętrze oraz chrupiąca, aromatyczna, pachnąca ziarnami skórka. Do przygotowania bułeczek użyłam Mąki Basia Extra Wypiek, którą mam przyjemność testować idealnej do wypieków drożdżowych. I powiem Wam, że się nie zawiodłam i mogę ją Wam polecić. Ta mąka naprawdę idealnie się do nich nadaje jak i zapewne do wielu innych drożdżowych wypieków.

Składniki:

30g świeżych drożdży
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru ( do ciasta)
2 płaskie łyżki cukru do gotowania
200ml ciepłego mleka+ 100ml ciepłej wody
Jajko do posmarowania

Dodatkowo: siemię lniane, mak, sezam lub nasiona słonecznika co kto lubi.

Z drożdży, 3 łyżek mąki, łyżeczki cukru i płynów (woda + mleko)zrobić zaczyn. Odstawić na 15 minut aby drożdże ruszyły.
Po tym czasie resztę mąki, sól wymieszać z zaczynem. Wyrobić gładkie ciasto i odłożyć do wysmarowanej olejem miski na dobrą godzinę.
Po tym czasie jeszcze raz wyrobić ciasto, uformować z niego wałek i podzielić na 8-10 części. Z każdego kawałka uformować kulkę, w której palcem zrobić dziurkę.
Ułożyć wszystkie na papierze do pieczenia i pozostawić do napuszenia na 40 minut. Po tym czasie kolejno każdą  bułeczkę  wrzucać do posłodzonej 2 łyżkami cukru gotującej się wody. Ja gotowałam na głębszej patelni aby łatwo było je odwracać i wyjmować.  Gotować je po ok 1 minucie z każdej strony po czym wykładać na blachę wyłożoną czystym, suchym papierem, posmarować rozmąconym jajkiem i posypać ulubionymi ziarnami.
Piec na rumiano w 200 stopniach ok 25-30 minut. 
Następnym razem spróbuję bez gotowania aby zobaczyć różnice :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz