wtorek, 26 kwietnia 2016

Kremowe ciasto z wiśniami





Jak dla mnie ciasto idealne. Puszysty biszkopt, kremowa masa, lekki aromat alkoholu oraz rozpływająca się w ustach czekolada. Było tak pyszne, że nie udało mi się zrobić więcej zdjęć :)




Składniki:

Biszkopt:
8 jajek
1 i 3/4 szklanki mąki krupczatki
1,5 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki gorzkiego kakao

Wykonanie:

Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić na sztywno, pojedynczo dodawać żółtka dosypując stopniowo cukier.  Ubić na puszystą gęstą masę . Na koniec dodać mąkę z proszkiem do pieczenia  oraz kakao, wymieszać.  Piec  około 20 minut w  170 stopniach ale kontrolować ciasto, piekarniki różnie pieką. Wymiary blaszki 37x25cm


Masa do przełożenia:

500ml śmietany kremówki 36%
500g serka mascarpone
2 łyżeczki cukru pudru
3 łyżki nutellii

Polewa: 1 gorzka czekolada 100g u mnie Goplana
100ml śmietanki kremówki

Dodatkowo: wydrążone wiśnie. U mnie owoce pochodzą z wcześniej robionej nalewki.

Wykonanie:

Śmietanę ubić na sztywno z cukrem pudrem, osobno rozprowadzić serek z nutellą. Połączyć razem z ubitą śmietaną.

Wystudzony biszkopt przekroić na 2 części, nasączyć (u mnie amaretto), posmarować częścią masy ułożyć wiśnie. Przykryć drugą częścią biszkoptu , znów posmarować masą. Rozprowadzić czekoladę w śmietance ( na parze) i przygotować polewę.




2 komentarze: